Marketingplan

Zijn jouw marketingactiviteiten al goed gepland?

Hoe maak je een goed plan?

In je marketingplan begin je met onderzoek. Daarna bepaal je je strategie die je dan weer verder uitwerkt in concrete actie. Je maakt concreet wanneer je welke marketingacties je gaat uitvoeren.

Als je doel duidelijk is kun je de meest passende route bepalen die je gaat nemen om dat doel te gaan bereiken. Deze routes werk je uit in diverse acties. Alle acties samen zorgen ervoor dat de neuzen dezelfde kant op staan en jouw doel bereikt gaat worden. Het plan moet natuurlijk wel meetbaar zijn.

 

Wat levert een goed plan op?

Door een goed plan ben je in staat jouw doel te bereiken met de beste inzet van jouw organisatie en middelen. Gezamenlijk werk je naar het doel toe, tellen alle acties bij elkaar op en ben je in staat om te monitoren en bij te sturen.

Wat staat er in een marketingplan?

  • Doel
  • SWOT analyse
  • Strategie
  • Positionering
  • Internal branding
  • Doelstellingen
  • Doelgroep
  • Marketingmix
  • Financials
  • Timing
  • Evaluatie en bijsturing

Hoe krijg je jouw organisatie mee?

Door de organisatie te betrekken in zowel de analyse fase als in het bepalen van de te nemen acties, zal eenieder ook mee willen werken om het doel van het marketingplan te gaan bereiken.

 

Hoe zet ik het plan om in actie?

Door het marketingplan of ondernemingsplan concreet en haalbaar te maken zal het ook werkbaar zijn. Dus geen ellenlange verhalen, maar concreet welke stappen je wanneer gaat zetten.

Het kan op 1 A4: wat, wie, wanneer!

KEIJER & co kan helpen om jouw plannen waar te maken.

Neem contact op

    Waar mag ik je mee helpen?

    Neem contact op voor een vraag of een gratis kennismakingsgesprek.